Ninja ZX-4RR

Kawasaki slaví v roce 2024 jubilejní 40. výročí legendárních silničních motocyklů Ninja. Nová Ninja ZX-4RR proto přichází i v této speciální edici s lakováním, jaké měla slavná ZXR 400 v 90. letech. Tento motocykl pohání vysokootáčkový řadový čtyřválcový řadový motor o objemu 399 ccm plněný náporovým sáním RAM-AIR. Motor s nejvyšším výkonem ve své třídě je uložen v plnohodnotném, kompaktním příhradovém rámu. Ten skvěle doplňuje plně nastavitelná přední vidlice Showa SFF-BP, nová banánová kyvná vidlice a horizontální zadní tlumič Showa BFRC-lite přímo odvozený od Ninji ZX-10R a dále přední radiální monoblokové třmeny s kotouči o průměru 290 mm! Samozřejmostí je oboustranný quickshifter, barevný TFT display a LED osvětlení. Zažijte vzrušení z jízdy na nové Ninje ZX-4RR!

Zcela nový, vysokootáčkový řadový čtyřválcový motor

Nový, kapalinou chlazený čtyřválcový řadový motor DOHC o objemu 399 ccm posouvá všechny technologické hranice a jednoznačně překonává vše, co kdy bylo vyrobeno ve třídě čtyřstovek. Tento velmi výkonný motor je vyvinutý na základě know-how získaných z jiných modelů Ninja od Kawasaki. Nabízí nejvyšší výkon ve své třídě a omezovač, který zasahuje až vysoko nad 15.000 ot./min!

 

Náporové sání Kawasaki Ram Air

Centrálně umístěný vstup sání Ram Air v místě největšího aerodynamického tlaku dále doplňuje vlevo vedený boční kanál Ram Air, navržený dle zpětné vazby od radikální Ninji H2R. Ten směruje nasávaný vzduch do airboxu a přispívá k opravdu velkému výkonu tohoto motocyklu. Jeho agresivní vzhled a zvuk linoucí se ze sání přispívají k emotivnímu zážitku z jízdy na tomto vysokootáčkovém čtyřválci a vizuálně identifikují motocykl jako jeden z ostrých modelů Ninja od Kawasaki.

 

Ostrý styl Ninja ZX

Agresivní styl nové Ninji ZX-4RR se skvěle hodí k nejvýkonnějšímu stroji ve třídě 400 ccm. Vyzařuje z ní síla a evokuje k akci na závodním okruhu.

 

Bezkonkurenční výkon motoru ve své třídě

Kawasaki posouvá výkon motoru v objemové třídě do 400 ccm na zcela novou úroveň a dosahuje bezprecedentního výkonu 57 kW (77 koní). S využitím náporového sání Ram – Air dosahuje motor výkonu dokonce rovných 80 koní! Vytí motoru při otáčkách nad 15.000 ot./min přispívá k silným emocím a nadšení u jezdců. Vysokootáčkový charakter a přesnou odezvu plynu doplňuje pružná charakteristika, daná silným točivým momentem v nízkém a středním rozsahu otáček, což se hodí například pro jízdu ve městě. Naopak špičkový výkon ve vysokých otáčkách je ideální pro sportovní nebo okruhové ježdění.

 

Lehký příhradový rám Trelliss s optimalizovanou tuhostí

Příhradový trubkový rám Trellis vyrobený z vysokopevnostní oceli, navržený pomocí pokročilé analýzy dynamické tuhosti Kawasaki, poskytuje potřebnou rovnováhu pevnosti a pružnosti podvozku, aby bylo dosaženo precizní ovladatelnosti nové Ninji ZX-4RR se skvělou zpětnou vazbou od řízení.

 

Prémiové komponenty a pokročilé funkce

Panel přístrojů nové Ninji ZX-4RR je odvozený od superbiku Ninja ZX-10R. Využívá podobný vzhled a funkce a tím podporuje zcela nekompromisní zaměření tohoto ostrého supersportu. Tato prémiová výbava se snoubí s prvotřídním stylem nové Ninji ZX-4RR. Její agresivní vzhled doplňují prémiové komponenty, jako je barevný TFT přístrojový panel, poskytující přehledně spoustu informací, jako jsou například integrované jízdní módy, které propojují několik režimů pokročilé kontroly trakce s režimy výkonu pro snadné nastavení managementu motoru, a oboustranné rychlořazení (quickshifter) pro rychlé a precizní řazení.

Závodní šasi inspirované WSBK

Klíčové rozměry podvozku (poloha těžiště, poloha čepu kyvné vidlice, polohy os uchycení motoru, motorového kolečka, úhel vidlic atd.) byly inspirovány závodním motocyklem Kawasaki ve WSBK – Ninjou ZX-10RR. Je to poprvé, kdy motocykl kategorie superbike inspiroval geometrií podvozku motocykl kategorie do 400 ccm.

 

Kompletní LED osvětlení motocyklu

Od dvou agresivních předních světlometů až po zadní světlo inspirované Ninjou ZX-10R, je veškeré osvětlení Ninji ZX-4RR full LED.

Oboustranný quickshifter

Rychlořazení (Kawasaki Quickshifter) umožňuje jezdcům maximálně využít výhod vzrušujícího charakteru vysokootáčkového motoru Ninji ZX-4RR.  Umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky pro maximální zrychlení a snadné odřazování před zatáčkou.

 

Velmi kvalitní Hi-Tech odpružení

Obrácená (upside-down) vidlice Showa má u Ninji ZX-4RR trubky o průměru 37mm a využívá konstrukci SFF BP (Separate Function Fork – Big Piston), aby nabídla maximální výkon na závodní dráze, ale i každodenní použitelnost, zatímco zadní horizontální tlumič Showa BFRC-lite (Balance Free Rear Cushion) odvozený od superbiku ZX-10R nabízí progresivní charakteristiku. Přední vidlice Ninji ZX-4RR nabízí větší rozsah nastavení než u Ninji ZX-4R a umožňují nastavovat předpětí pružin.

 

Skvěle čitelný, barevný TFT přístrojový panel s okruhovým módem

4,3” plně digitální TFT barevný přístrojový panel s volitelnými režimy zobrazení (normalní a okruhové zobrazení) perfektně zobrazuje ty nejdůležitější informace, ať už na běžné silnici, nebo na závodní trati. Okruhový mód výrazněji zobrazuje ukazatel řazení, časy na kolo a otáčky nad 10.000 ot/min.

 

Konektivita s Vaším smartphonem

Technologie Bluetooth zabudovaná do přístrojového panelu umožňuje propojení motocyklu s chytrým telefonem prostřednictvím aplikace pro chytré telefony „RIDEOLOGY THE APP“, což umožňuje jezdcům usnadnit si přístup k funkcím a datům motocyklu  –  to vše pro lepší zážitek z užívání tohoto motocyklu.

 

Vysoký výkon ve vysokých otáčkách

Červené pole otáčkoměru začínající až nad hodnotou 15.000 ot./min. naznačuje neuvěřitelný potenciál motoru nové Ninji ZX-4RR. Tento motor je vybaven technologiemi inspirovanými závody WSBK, které najdete také u Ninji ZX-10RR. Vysoké otáčky poskytují charakteristický vzrušující zvuk, typický pro vysoce výkonné čtyřválce Kawasaki.

 

Ergonomie pro maximální kontrolu a komfort

Přirozeně agresivní jízdní pozice (více nakloněná vpřed než na Ninje 400, ale stále velmi pohodlná a uvolněná) umožňuje jezdcům využít mrštnost a skvělou ovladatelnost nové Ninji ZX-4RR. Palivová nádrž působí štíhle, podporuje dobrý kontakt jezdce s motocyklem, zatímco tvar sedadla usnadňuje přesun hmotnosti jezdce při sportovní jízdě, ale je pohodlný i na delší vyjížďky.

 

Integrované jízdní módy

Čtyři integrované jízdní módy (Sport, Road, Rain a individuální – Rider) usnadňují výběr úrovně kontroly trakce a režimu výkonu podle aktuálních jízdních podmínek. V režimu Rider lze kontrolu trakce i úplně vypnout.

 

Dvojité radiální přední brzdy

Dva přední brzdové kotouče o průměru 290 mm a dva radiální monoblokové třmeny Nissin poskytují Ninje ZX-4RR opravdu razantní brzdný výkon a zároveň nabízí vynikající brzdný cit, který vzbuzuje důvěru jak na závodní trati, tak na běžné silnici.