RSV4 FACTORY E5

  • Další generace výjimečného a vítězného projektu, který nemá ve světě obdoby.
  • Nový design s vestavěnými křidélky, modernizovaný motor a elektronika, nová ergonomie pro ještě lepší jízdní vlastnosti.
  • Nesporný etalon ve třídě superbiků

Historie modelu Aprilia RSV4 je jedním z nejvíce fascinujících motocyklových příběhů na světě. Stroj postavený s cílem vyhrávat na trati a v každém srovnávacím testu dominoval po celé desetiletí a vysloužil si jak chválu odborných novinářů, tak tituly ve všech kategoriích, ve kterých závodil. Ve své nejextrémnější vývojové podobě dokonce závodil i ve světovém šampionátu MotoGP.

Toto vše je ukázka neuvěřitelně prozíravé konstruktérské práce v segmentu, kde motocykly demonstrují ty nejlepší technologie každého výrobce. Aprilia RSV4 byla v průběhu let neustále modernizována a vylepšována, aby zůstala etalonem sportovního charakteru a výkonu. Je tím nejlepším příkladem, čeho lze dosáhnout s využitím cenných zkušeností vítězného závodního oddělení Aprilia, které ve své krátké historii získalo 54 mistrovských titulů, z nichž sedm má na kontě přímo RSV4 ve třídě SBK.

Nová RSV4 je od základu přestavěná, počínaje vzhledem. Nový design je výsledkem skvěle odvedené práce v oblasti aplikované aerodynamiky, která potvrzuje důslednost přístupu značky Aprilia. Styl inspirovaný ultramoderním modelem RS 660 a křivky vymodelované v aerodynamickém tunelu spolu dosahují extrémně nízkého koeficientu aerodynamického odporu, a kromě vynikajících jízdních vlastností ve vysokých rychlostech rovněž přispívají ke zvýšení tlaku vzduchu v airboxu a pomáhají zvýšit přítlak.

Křidélka už nejsou přídavným prvkem na panelech, ale jsou vestavěná do dvouvrstvých kapotáží. Toto řešení optimalizuje stabilitu ve vysokých rychlostech, zároveň zlepšuje chlazení motoru, odvádí horký vzduch od jezdce, a navíc plní estetickou funkci.

Trojitý LED přední světlomet, orámovaný světly denního svícení, nese rukopis sportovních motocyklů Aprilia a je vybaven funkcí přisvěcování do zatáček: pár přídavných světel osvětlí vnitřek zatáčky a zlepšuje tak viditelnost při zatáčení.

Ergonomie je kompletně nová a vylepšená díky nové palivové nádrži a novému sedlu, které umožňují jezdci perfektně zalehnout za kapotáž a dávají mu více prostoru i přirozenější, uvolněnější jízdní pozici. Ovladače elektroniky jsou funkčnější a intuitivnější, přičemž nový TFT přístrojový panel je větší a komplexnější. Díky vyššímu výpočetnímu výkonu nové elektronické řídící jednotky Marelli 11MP ECU a nové šestiosé inerciální platformě se zlepšil elektronický motormanagement a odezva plynu Ride-by-Wire, stejně jako operační procesy elektronického paketu APRC.

Exkluzivní elektronický balíček Aprilia je teď ještě sofistikovanější díky nastavitelné úrovni brzdného účinku motoru. Nyní je tu šest jízdních režimů, tři na okruh (včetně dvou nastavitelných) a tři na silnici (jeden z nich nastavitelný): jezdec nebo jezdkyně si jen vybere, který z jízdních režimů nejlépe vyhovuje jeho nebo jejím potřebám a automaticky dostane to nejlepší nastavení kontroly trakce, Wheelie Control, brzdného účinku motoru, ABS a dalších parametrů.

Vyladěná architektura podvozku nese geny vítězné dynastie, která se pyšní 18 světovými tituly a 143 závody ve Velkých Cenách třídy 250. Prošla výraznými změnami a dostala novou kyvnou vidlici s nižší hmotností a zesílenou spodní vzpěrou, inspirovanou speciálem Aprilia RS-GP používaným v MotoGP. Nový díl snižuje hmotnost a zvyšuje stabilitu zadní části při akceleraci.

První sériově vyráběný, štíhlý a výkonný motor V4, získal navzdory změnám spojeným s plněním emisní normy Euro 5 více točivého momentu a zachoval si maximální výkon 217 koní díky cíleným vývojovým úpravám, které zahrnují nový výfukový systém a větší účinný zdvihový objem, zvýšený z 1 077 cm3 na 1 099 cm3.

V nabídce jsou dvě verze: RSV4 (pouze v barevném provedení Dark Losail) a RSV4 Factory (ve dvou barevných variantách Aprilia Black a Lava Red). Obě verze pohání modernizovaný motor 1 099 cm3 V4, ale lze je rozeznat podle standardní výbavy, která u verze Factory zahrnuje kované hliníkové ráfky, semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0 a brzdové třmeny Brembo Stylema.

Dovednosti

Zveřejněno

3. 5. 2021