Superveloce S byla navržena ve větrném tunelu, ale každý z jejích tisíců vzácných detailů vypráví kouzlo dědictví MV Agusta. Například vyplétaná kola představují poctu závodním motocyklům, které triumfovaly na okruzích po celém světě, ale pyšní se účinností a nízkou hmotností.
Type
Three cylinders, 4 stroke, 12 valves
Timing system
“D.O.H.C” with mechanical chain tensioner and DLC tappet
Total displacement
798 cm3 (48.7 cu. in.)
Compression ratio
13.3:1
Starting
Electric
Bore x stroke
79 mm x 54.3 mm (3.1 in. x 2.1 in.)
Max. power – rpm (at the crankshaft)
108 kW (147 hp) at 13.000 rpm
Max. power – rpm (at the crankshaft) **
112.5 kW (153 hp) a 13.250 rpm**
Max. torque – rpm
88 Nm (8.98 kgm) at 10.100 rpm
Cooling system
Cooling with separated liquid and oil radiators
Engine management system
Integrated ignition – injection system MVICS 2.1 (Motor & Vehicle Integrated Control System) with six injectors. Engine control unit Eldor Nemo 2.1, throttle body bore 50 mm diameters full ride by wire Mikuni, pencil-coil with ion- sensing technology, control of detonation and misfire. Torque control with four maps. Traction Control with eight levels of intervention
Electronic quick-shift
MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)